Моторне масло – це складна за складом рідина, що складається з органічних (базове масло) і неорганічних (частина пакету присадок) компонентів.
У двигуні безліч деталей, які під час роботи стикаються один з одним. В «сухому» двигуні робота таких деталей триватиме недовго, так як через взаємне тертя вони сточуються і відносно швидко виходять з ладу. Тому у двигун заливають моторне масло – технічну рідину, яка покриває всі деталі, що труться масляною плівкою та оберігає їх від тертя і зносу.
Основним параметром при виборі моторного масла є ступінь його в’язкості. У кожного масла є своя ступінь в’язкості. Необхідну в’язкість маслу забезпечують в’язкі присадки. Вони являють собою довгі синтетичні ланцюжки, які мають різний поверхневий натяг з двох сторін. Чим нижча температура, тим вони більше згортаються в «клубочок» і забезпечують необхідну плинність масла.

Визначається ступінь в’язкості масла за прийнятою міжнародною номенклатурою SAE, в якій масла за ступенем в’язкості діляться на три типи:
– зимові (за ступенем в’язкості відносять рідини з параметрами SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE 15W, SAE 20W);
– літні (за ступенем в’язкості відносять рідини з параметрами SAE 20, SAE 30, SAE 40, SAE 50, SAE 60);
– всесезонні (SAE 0W-30, SAE 0W-40, SAE 5W-30, SAE 5W-40, SAE 10W-30, SAE 10W-40, SAE 15W-40, SAE 20W-40).
Саме всесезонні вважаються найбільш практичними з усіх, оскільки їх температурні параметри оптимально збалансовані для застосування при різних критичних температурах.
Чим більший діапазон між зимовим і літнім параметрами в’язкості масла, тим менший інтервал його заміни, і навпаки.
Щоб підібрати масло для двигуна з оптимальним ступенем в’язкості, потрібно керуватися такими правилами:
1. Вибір ступеня в’язкості масла за кліматичними умовами.
2. Вибір ступеня в’язкості масла по терміну експлуатації двигуна.
У міру експлуатації масло старіє, його в’язкі характеристики змінюються:
- окислюється і насичується продуктами неповного згоряння палива базове масло;
- руйнуються введені до складу продукту стабілізатори в’язкості.
Для забезпечення нормальних інтервалів заміни масла необхідно, щоб до кінця терміну його параметри залишалися в межах, заданих виробником двигуна.
Терміни заміни встановлюються автовиробниками для середньостатистичних умов експлуатації. У ряді випадків потрібно скорочувати інтервали обслуговування. Сюди відносяться:
- часті пробки, в яких двигун працює на мінімальних обертах (найгірші умови мастила) без набору кілометражу на одометрі;
- жорстка експлуатація (перевантаження, агресивне водіння, позашляхова їзда), коли зростають темпи старіння та окислення масла.
В таких умовах в’язкі властивості масла, як і інші експлуатаційні характеристики, вже можуть вийти за встановлені межі швидше, що прискорить зростання зносу двигуна. Саме тому в сервісних книжках зазвичай прямо пропонуються скорочені інтервали заміни масла в описаних випадках.
У нашому інтернет-магазині Ви можете підібрати для свого автомобіля масло будь-якої в’язкості, а якщо Ви сумніваєтеся в технічних характеристиках свого авто, зателефонуйте нашому менеджеру для консультації і ми підберемо для вас відповідну продукцію.